• Δευ, 03/12/2018 - 15:39
Μαθητικό μπλόκο στο φασιστικό ρεσάλτο [του Γιώργου Κρεασίδη]

Γιώργος Κρεασίδης

 

Η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών γύρισε την πλάτη στα εθνικιστικά καλέσματα και τη φασιστική εκστρατεία

 

Η εκστρατεία της ακροδεξιάς στα σχολεία δεν πέτυχε τελικά. Η προσπάθεια να κλείσουν την περασμένη Πέμπτη 29 Νοέμβρη και να γεμίσουν οι δρόμοι με μαθητές κάτω από τα εθνικιστικά και φιλοπόλεμα συνθήματα, δεν είχε επιτυχία. Δεν λειτούργησαν λόγω κατάληψης ή αποχής περίπου το 13% των γυμνασίων και λυκείων της χώρας, ενώ σε Κ. Μακεδονία και Θεσσαλονίκη περίπου το ένα τρίτο. Βεβαίως πολλά σχολεία δε λειτούργησαν γιατί έγιναν κινητοποιήσεις με χαρακτήρα αντιφασιστικό, αλλά και με περιεχόμενο εκπαιδευτικών διεκδικήσεων, όπως στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία. Δεν έλειψαν και οι περιπτώσεις σχολείων που δεν λειτούργησαν απλά επειδή είχε κατάληψη το συστεγαζόμενο σχολείο. Στις περισσότερες εθνικιστικές καταλήψεις δεν έγινε συνέλευση των μαθητών ούτε αποφάσισε το 15μελές συμβούλιο των μαθητών. Καθόλου τυχαία τα περισσότερα κλειστά σχολεία ήταν γυμνάσια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έγινε εθνικιστική μαθητική συγκέντρωση στην Αθήνα, ενώ στη Θεσσαλονίκη ανακοινώθηκαν δυο συγκεντρώσεις από τους διχασμένους εθνικιστές που πατρονάρανε τις διαμαρτυρίες. Η πρώτη στο άγαλμα του Βενιζέλου δεν πραγματοποιήθηκε, ενώ η δεύτερη στο Λευκό Πύργο συγκέντρωσε περίπου 400 μαθητές υπό την καθοδήγηση ομάδας ακροδεξιών σαραντάρηδων. Ακολούθησε μια πορεία με γραφικότητες (όπως ο έφιππος μαθητής) και χρυσαυγίτικης έμπνευσης συνθήματα, όπως «Σκοπιανέ, δε θα γίνεις Έλληνας ποτέ» και «μαχαίρι στην καρδιά του κάθε αντιφά». Στη συνέχεια οργανωμένοι ακροδεξιοί επιχείρησαν να επιτεθούν σε αναρχική κατάληψη και εμποδίστηκαν από την αστυνομία.

Πενιχρό αποτέλεσμα, παρά την πανελλαδική κινητοποίηση της Χρυσής Αυγής, της Ελληνικής Λύσης του Βελόπουλου και μιας πλειάδας ακροδεξιών, φασιστικών και νεοναζιστικών οργανώσεων όπως η ΕΣΑ του διαβόητου Περίανδρου, καταδικασμένου για τη δολοφονική απόπειρα κατά του Δ. Κουσουρή και των συντρόφων το 1998. Παράλληλα έδρασαν παράγοντες που σχετίζονται με τη ΝΔ και την εκκλησία, ειδικά στη Β. Ελλάδα, ενώ κρίσιμη σημασία είχε η ενθάρρυνση από τη ΔΑΚΕ Καθηγητών, την παράταξη της ΝΔ που συσπειρώνει και ακροδεξιά στοιχεία πέρα από τα κομματικά της όρια. Στην Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης έφτασε στο σημείο να διακινεί σε ανακοίνωσή της τα μηνύματα στο τουίτερ του υπαρχηγού της ΧΑ βουλευτή Χρ. Παππά!

Η δήλωση του φυρερίσκου της ΧΑ Ν. Μιχαλολιάκου και των υπαρχηγών του στη Βουλή, καθώς και η επικοινωνιακή εκστρατεία από την ακροδεξιό τύπο και τα αντίστοιχα μπλογκ στο διαδίκτυο, δείχνουν ότι επιχειρήθηκε μια γίνει πολιτική εκταμίευση με σημαία τον εθνικισμό, της απογοήτευσης της νεολαίας και της αίσθησης αδιεξόδου που νιώθει, της έλλειψης προοπτικής. Δεν πρέπει να υποτιμηθεί ότι μετά τη μεγάλη δυσφήμιση της Αριστεράς από την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ο εθνικισμός παραμένει μια ιδέα που δεν έχει φθαρεί. Αν και η συσχέτιση με την εγκληματική και ναζιστική Χρυσή Αυγή λειτουργεί σε βάρος του, θρέφεται από την κυβερνητική πολιτική της «ισχυρής Ελλάδας», που με αμερικάνικες πλάτες θα επιβληθεί σε Βαλκάνια και Αιγαίο. Ανάλογα λειτουργεί και η δημαγωγία της ΝΔ, του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ και της ακροδεξιάς για τη Συμφωνία των Πρεσπών, μέσα από την οποία προσπαθούν να κάνουν φτηνή αντιπολίτευση, δεδομένου ότι ταυτίζονται με την μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης, ενώ δεν πρόκειται να αμφισβητήσουν την εφαρμογή της συμφωνίας λόγω προσήλωσης σε ΝΑΤΟ και ΕΕ.

Απέναντι σε αυτό το αντιδραστικό σχέδιο βρέθηκε από την πρώτη στιγμή η νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση, αλλά και η κίνηση Ανυπόταχτος Μαθητής. Μέσα από τη δική τους δράση συγκροτήθηκε η Πρωτοβουλία για τον Συντονισμό Σχολείων και Μαθητών που συσπείρωσε μαθητές πάνω από 50 σχολείων πανελλαδικά και έγινε από την περασμένη Δευτέρα σημείο αναφοράς για τους μαθητές που δε συμβιβάστηκαν με μια παθητική στάση. Ήταν το έναυσμα για μια δυναμική αντιφασιστική μαθητική κινητοποίηση που άνοιξε μια μεγάλη συζήτηση, προβλημάτισε, μετάπεισε μαθητές και ματαίωσε σε σημαντικό βαθμό τις πρωτοβουλίες των εθνικιστών και φασιστικών ομάδων και όσων τις στήριξαν. Αντίστοιχα λειτούργησε και η τοποθέτηση των Παρεμβάσεων καθηγητών που κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν στη φασιστική επιβολή στα σχολεία, χωρίς να στέκονται απέναντι στους μαθητές, χαρίζοντάς τους στις φασιστικές ομάδες. Η πρωτοβουλία αυτή τροφοδότησε αποφάσεις των ΕΛΜΕ και τελικά της ΟΛΜΕ, αλλά και την καθημερινή παρέμβαση με εργαλείο το διάλογο και την ιστορική εμπειρία από το φασισμό. Η αποτελεσματικότητα της στάσης των εκπαιδευτικών προκάλεσε τη λυσσασμένη επίθεση και τις απειλές της ΧΑ και την ακραία αντίδραση της ΔΑΚΕ. Ομάδες τραμπούκων επιτέθηκαν σε μαθητές γιατί αντιδρούσαν στη φασιστική δράση, σε Γαλάτσι, Ηράκλειο Κρήτης, Γιάννενα κ.α. Με αυτές τις πρωτοβουλίες έσπασε ένα κλίμα αμηχανίας και υπήρξαν παρεμβάσεις από τις δυνάμεις της Αριστεράς, κυρίως της ΚΝΕ, καθώς και του αναρχικού χώρου.

Η προσπάθεια της ακροδεξιάς δεν ήρθε από το πουθενά, αλλά πατούσε σε μια εθνικιστική κατεργασία συνειδήσεων με αφορμή το μακεδονικό εδώ και πάνω από 25 χρόνια. Τροφοδοτείται από την υποχώρηση του λαϊκού κινήματος και τη φθορά των ιδεών της Αριστεράς από την κατρακύλα του ΣΥΡΙΖΑ, την αντεργατική πολιτική που σχεδιάζεται με ΕΕ και ΔΝΤ και την πρόσδεση της κυβέρνησης με τους ΑΝΕΛ στον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό. Όπως τονίζει στην ανακοίνωση της η ΑΝΤΑΡΣΥΑ οι «πραγματικοί μας εχθροί είναι το μαύρο μέτωπο κυβερνήσεων-ΕΕ-ΝΑΤΟ, οι καπιταλιστές και τα πιστά τους τσιράκια, οι φασίστες». Στην προσπάθεια να αναδειχθούν ελπιδοφόρο όραμα για το αύριο και ο δρόμος για να κατακτηθούν θα κριθεί η μάχη για τις πολιτικές επιλογές της νέας γενιάς. Γιατί στην εποχή των τεράτων που ζούμε, η ακροδεξιά διεκδικεί να την εκφράσει.

http://prin.gr/?p=23055